Over mij

Mijn naam is Harrie en ik ben 59 jaar oud. Op 16 jarige leeftijd ben ik begonnen met fotograferen. Mijn eerste fotocamera was een Agfa die ik voornamelijk in de vakantie gebruikte. Daarna kocht ik met de opbrengst van mijn krantenwijk een spiegelreflex camera Praktica MTL-5, waar ik jaren mee heb rondgelopen. Op 19 jarige leeftijd werd ik opgeroepen voor mijn dienstplicht en met het geld wat ik verdiende in het leger kocht ik de Praktica B-100. Hier heb ik jarenlang mee gefotografeerd en vele reportages gemaakt van legeroefeningen en onze vakanties. Nadat deze camera kapot ging ben ik een tijdje cameraloos door het leven gegaan. Er waren op dat moment andere belangrijkere dingen in mijn leven. In 2001 heb ik de hobby weer opgepakt. Ik kocht een Fuji finepix S-5000 een digitale camera. De mogelijkheden die de camera had verbaasde me en al snel werd er een digitale spiegelreflex gekocht en wel de Nikon D-80. Fotografie ging weer een belangrijk deel uitmaken van mijn leven. Onder druk van mensen die mijn werk waardeerden ben ik meer en meer naar buiten getreden met mijn werk. Ik fotografeerde met de Nikon D80 en had als back up de Nikon D5000. Deze camera wordt nu voornamelijk door mijn vrouw gebruikt, die de fotografiepassie met mij deelt. Uiteindelijk liep ik vast in mijn verdere ontwikkeling. De fotocamera had geen geheimen meer voor me en ik ben op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging in de vorm van de Nikon D800E. Deze professionele camera biedt zoveel mogelijkheden dat ik me steeds verder ben gaan ontplooien op fotografie gebied. Ik word onder andere gevraagd voor trouwreportages en ben jarenlang de vaste fotograaf geweest van de plaatselijke voetbalclub. Verder vind ik het leuk om artikelen te schrijven betreffende fotografie waarvan enkele gepubliceerd zijn in het blad van de Nikon Club Nederland. Elke dag leer ik nog bij en heb ik een vast groepje opdrachtgevers, dat graag van mijn diensten gebruik maken. In de tussentijd heb ik ook mijn eerste foto-expositie gehad waar zeer veel positieve reacties op kwamen van zowel jong als oud. Ondertussen is deze camera vervangen door de Nikon D850. De materialen die ik gebruik zijn:

• AF-S Nikkor 18 – 200 mm 3.6 – 5.6 G ED
  • AF-S Nikkor 70 – 300 mm 4.5 – 5.6 G